Na zdjęciu widzimy ucznia, który rozwiązuje zadanie posługując się długopisem 3D. Fotografia pochodzi z archiwum beneficjenta.

Uczą się w trójwymiarze

Nowoczesne pracownie 3D w wielkopolskich ośrodkach doskonalenia nauczycieli rewolucjonizują edukację. Dzięki drukarkom 3D i rozszerzonej rzeczywistości nauka staje się angażująca i praktyczna. Sprawdź, jak technologia zmienia szkołę!

Projekty inicjowane przez Województwo Wielkopolskie już od kilkunastu lat zmieniają rzeczywistość edukacyjną naszego regionu. Akcent stawiają na rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów oraz wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt.

Fotografia przedstawia stanowiska edukacyjne wyposażone w laptopy. Zdjęcie pochodzi z archiwum beneficjenta.

Pracownie powstały w Ośrodkach Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu i Kaliszu oraz w Centrach Doskonalenia Nauczycieli w Pile, Lesznie i Koninie. To efekt projektu „Cyfrowa Wielkopolsk@ 2030”. Multimedialne przestrzenie wyposażone zostały w najnowocześniejsze urządzenia technologiczne, które umożliwiają realizowanie podstawy programowej w sposób angażujący uczniów, wykorzystując innowacyjne rozwiązania. Wizualizacje 3D pozwalają również lepiej przyswoić skomplikowane zagadnienia oraz rozwinąć wyobraźnię przestrzenną. W rzeczywistości, w której myślenie obrazami staje się tak bardzo istotne, takie narzędzia są niezbędne.

Na wyposażeniu pracowni znalazły się m.in. gogle VR, drukarki i skanery 3D, komputery wspierające rozszerzoną rzeczywistość, kamery 360 stopni, aparaty fotograficzne i laptopy. Korzystać z nich będą nauczyciele i uczniowie.

- Pedagodzy będą mogli rozwinąć umiejętności wykorzystania technologii 3D w procesie kształcenia, co jest niezbędne we współczesnej nauce – mówi Ksenia Herbst-Buchwald, dyrektor poznańskiego ODN. - Dla młodzieży stworzymy zaś konkretne scenariusze lekcji – zarówno dla szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych. Nie tylko w łatwiej przyswoją wiedzę z ogólnych przedmiotów, ale także zyskają umiejętności, które w obecnej rzeczywistości i na dzisiejszym rynku pracy są niezbędne – dodaje.

Całkowita wartość projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030” to kwota przeszło 140 mln zł, z czego unijne dofinansowanie przekracza 112 mln zł. Więcej informacji na temat przedsięwzięcia można znaleźć na stronie internetowej.

DW