Table of Contents Table of Contents
Previous Page  8 / 15 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 15 Next Page
Page Background

nasz region

e-biuletyn

nr 2 | 2015

Dobre praktyki

Profesje zawodowców

i miód sukcesu

Aż dwa projekty z naszego regionu zdobyły głów-

ne nagrody wVIII edycji ogólnopolskiego konkur-

su „Dobre praktyki Europejski Fundusz Społeczny

2014”, organizowanego przez Ministerstwo Infra-

struktury i Rozwoju. Tytułem „Najlepsza inwesty-

cja w człowieka 2014” mogą się pochwalić Pilskie

Centrum Pomocy Bliźniemu MONAR – MARKOT

oraz Samorząd Województwa Wielkopolskiego

w Poznaniu.

Nadszedł czas zmian, konkretnie „Czas zawodowców”

albo szerzej – cała epoka. A to wszystko dzięki lu-

dziom, którzy szukali i znaleźli rozwiązanie problemu

całymi latami nierozwiązanego – rozmijających się

oczekiwań pracodawców wobec niewystarczających

umiejętności absolwentów szkół zawodowych. Do tej

pory szkolnictwo zawodowe nie zaspokajało potrzeb

rynku pracy – kształciło fachowców, których on nie

potrzebuje.

Zawodowstwo pilnie potrzebne

Pomysł był prosty, ale w swej prostocie genialny –

należy doprowadzić do spotkania, rozmów, a potem

wspólnej pracy obu stron! Powstał projekt „Czas za-

wodowców – wielkopolskie kształcenie zawodowe”.

To pomysł zmiany uczenia i myślenia o kształceniu za-

wodowym, który sprowadza się do założenia, iż czas

już najwyższy wzmocnić teorię praktyką i doświad-

czeniem, zdobywanym w realnej rzeczywistości za-

kładów pracy i laboratoriów, a nie tylko w salach lek-

cyjnych. Trzeba przygotować fachowców, naprawdę

potrzebnych firmom: m.in. logistyków mechatroni-

ków, specjalistów organizacji reklamy, ekonomistów,

informatyków i handlowców.

– 

Wszystkie nasze działania idą obecnie w kierunku

współpracy szkół i pracodawców w kształceniu zawo-

dowym, a w szczególności w praktycznej nauce zawo-

du. Projekt „Czas zawodowców” tomoim zdaniem strzał

w dziesiątkę

– podkreśla Marzena Wodzińska, członek

Zarządu Województwa Wielkopolskiego.

– To działa-

nie wpisujące się wpriorytety nowoczesnego kształcenia

zawodowego. Szkoły kształcące zawodowo zmieniają

się na naszych oczach

.

Czas docenić „zawodówki”

MarzenaWodzińska zwraca uwagę, że dzięki wsparciu

unijnemu oraz zaangażowaniu samorządów w szko-

łach pojawiają się nowoczesne urządzenia i maszyny,

prowadzone są profesjonalne szkolenia dla nauczy-

cieli, a sami uczniowie kierowani są na praktyki do naj-

lepszych wielkopolskich przedsiębiorstw. Rośnie też

nowe pokolenie ludzi sukcesu, fachowców, którzy