Ponad 300 odjazdów w ramach 24 linii autobusowych generuje nowe Centrum Przesiadkowe w Ostrowie Wlkp.
Zakończyła się kolejna ważna inwestycja unijna w Ostrowie Wlkp. Po tym jak w ubiegłym roku otwarto tutaj Centrum Kształcenia Praktycznego, w tym roku (7 stycznia) oficjalnie przecięto wstęgę przy Centrum Przesiadkowym położonym między ulicą Wojska Polskiego i Towarową. Skorzystają z niego nie tylko pasażerowie ostrowskiego MZK, ale także PKS-u, który od lutego dołączy do lokalnych przewoźników, korzystających z nowej infrastruktury. W planach jest zaproszenie przewoźników prywatnych.
Centrum Przesiadkowe jest częścią większego projektu o wartości blisko 40 mln zł, z czego prawie 30 mln zł dołożyła UE. Oprócz niego, w Ostrowie Wlkp. już zakupiono niskoemisyjne autobusy, uruchomiono system rowerów miejskich, zainstalowano elektroniczne tablice z rozkładem jazdy, nowe wiaty przystankowe, wybudowano ścieżki rowerowe czy wymieniono oświetlenie uliczne na energooszczędne.
Atutem centrum jest bliska odległość od dworca kolejowego, z którego odjeżdżają pociągi osobowe do Leszna, Poznania czy Łodzi i Wrocławia. Mieszkańcy zwracają również uwagę, że dzięki centrum przesiadkowemu znacząco poprawiła się estetyka tego miejsca, które wcześniej było niezagospodarowane. Wkrótce, za sprawą innej dotacji z WRPO 2014+, zmieni się również centrum miasta. 9 mln zł dotacji na projekt rewitalizacji obejmie modernizacje budynku sali sesyjnej na Ostrowskie Centrum Aktywności Lokalnej, Ogródków Jordanowskich, Amfiteatru Miejskiego oraz ciągu ulic w centrum miasta. Umowę z władzami Ostrowa Wlkp. podpisała Marzena Wodzińska – członek zarządu województwa.
Podobne węzły przesiadkowe powstają w całej Wielkopolsce – około 90. Są one odpowiedzią na zwiększające się z roku na rok natężenie ruchu samochodowego na dojazdach i wyjazdach z wielkopolskich miast. Z pomocą przyszedł WRPO 2014+, w którym zaplanowano 953 mln zł na usprawnienia w tym zakresie.
MARK