Nasz Region WRPO 2014+ E-MAGAZYN Fotografia przedstawia wjazd na parking. Widoczne są szlabany ograniczające ruch w obie strony. Zdjęcie wykonane jest sprzed nich. Za barierami widać kilkanaście zaparkowanych pojazdów. Zdjęcie pochodzi z archiwum Urzędu Miasta Poznań.

Parking przy ulicy Biskupińskiej (fot. archiwum UM Poznań).

Kolej na przesiadkę

Trzy nowe parkingi „Park&Ride” powstały w Poznaniu z udziałem unijnego dofinansowania. Znajdują się przy ulicach św. Michała i Biskupińskiej oraz obok ronda Starołęka.

Inwestycja jest z jednym z elementów zrównoważonej polityki transportowej Miasta, która zmierza do zmniejszenia liczby samochodów wjeżdżających do śródmieścia.

– Tego typu miejsca umożliwiają bezpieczne i dogodne dojście do komunikacji publicznej, szczególnie szynowej – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Uzupełniają system parkingowy i są ulokowane przy stacjach Kolei Metropolitalnej. To bardzo ważne, żeby tego typu parkingi zlokalizowane były przy węzłach przesiadkowych, stacjach kolejowych czy pętlach tramwajowych – podkreśla.

Fotografia wykonana z lotu ptaka przedstawia nowo wybudowany parking przy ruchliwej drodze. Widoczne są, jak na razie, puste miejsca parkingowe oraz wyraźnie niebieskie miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Zdjęcie pochodzi z archiwum Urzędu Miasta Poznań. Od lutego 2018 roku w Poznaniu funkcjonuje już parking P&R znajdujący się w pobliżu przystanku PST Szymanowskiego. Kierowcy dojeżdżający do stolicy Wielkopolski z północy mogą tam zostawić auto i wygodnie przesiąść się na jedną z linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Teraz z takiej możliwości mogą korzystać też wjeżdżający do Poznania z innych kierunków. Z parkingu P&R przy ul. św. Michała i rondzie Starołęka kierowcy będą się przesiadać głównie na tramwaj. Natomiast z miejsc postojowych przy ul. Biskupińskiej dalej będą mogli pojechać pociągiem. Czas przejazdu ze stacji Poznań Strzeszyn do Poznania Głównego to jedyne 10 minut.

Wszystkie nowe parkingi zostały ogrodzone i wyposażone m.in. w monitoring, biletomaty, tablice elektroniczne, automatyczne toalety. Łącznie poznański system P&R oferuje już 337 miejsc postojowych.

Fotografia wykonana z lotu ptaka przedstawia panoramę miasta. Na pierwszym planie widać nowo wybudowany parking, po lewej ruchliwe rondo. W tle wysokie budynki. Zdjęcie pochodzi z archiwum Urzędu Miasta Poznań. – Inwestycja jest dedykowana także rowerzystom – dodaje Grzegorz Bubula, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Do parkingów prowadzą ścieżki rowerowe. Przy każdym zamontowano stojaki rowerowe dla 30 rowerów wraz z zadaszeniem oraz zestawem naprawczym.

Kolejne inwestycje mające ograniczyć ruch w stolicy Wielkopolski wchodzą w fazę realizacji.

– W najbliższym czasie będziemy budować węzeł przesiadkowy „Grunwaldzka”. Tam taki parking powstanie po stronie Plewisk. Projektowany jest również P&R na Górczynie oraz przy ul. Druskienickiej – mówi Mariusz Wiśniewski.

Oddane w marcu parkingi powstały w ramach projektu „Budowa systemu parkingów Park&Ride w Poznaniu - etap II”. Całkowita wartość przedsięwzięcia to ponad 13 mln zł, z czego unijna dotacja wyniosła prawie 9 mln zł.

ŁK

Promujemy naszych beneficjentów zmieniamywielkopolskie@umww.pl
Zestaw logotypów: Program Regionalny, Rzeczpospolita Polska, Samorząd Województwa i Unia Europejska