W Wągrowcu otwarto Punkt Utrzymania Taboru Kolejowego, który powstał przy udziale Funduszy Europejskich.
W naszym regionie, każdego dnia na tory wyjeżdża kilkaset pociągów Kolei Wielkopolskich. Jednym z podstawowych obowiązków wielkopolskiego przewoźnika, jest utrzymanie swojego taboru w pełnej sprawności, co przekłada się przede wszystkim na bezpieczeństwo podróżujących.
- Techniczna sprawność pojazdów jest bezdyskusyjna. Mając własny Punkt Utrzymania Taboru Kolejowego nie jesteśmy zależni od innych wykonawców. Serwis wykonujemy szybko i sprawnie. Taki był zamysł tego dużego przedsięwzięcia, finansowanego za naszym pośrednictwem w dużej części z budżetu europejskiego – mówił podczas otwarcia punktu Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego.
Obiekt składa się z dwóch w pełni wyposażonych hal. Główna jest miejscem przeglądów, napraw, mycia zewnętrznego i sprzątania pojazdów. Druga zaś – postojowa, służy do odstawiania pociągów w czasie oczekiwania pomiędzy kursami. Jednocześnie, w całym obiekcie może się zmieścić nawet dziewięć pojazdów. Obsługiwane są tutaj spalinowe zespoły trakcyjne. Głównym zadaniem Punktu jest wykonywanie przeglądów, usuwanie awarii i uszkodzeń oraz bieżące utrzymanie pojazdów. Dodatkowo, zainstalowano tam również symulator jazdy, na którym mogą się szkolić zarówno przyszli, jak i obecni maszyniści Kolei Wielkopolskich.
Więcej o inwestycji piszemy w Gazecie Wyborczej, w artykule „Nowoczesna baza transportowa dla pociągów otwarta w Wągrowcu. Wielkopolska z pomocą unijną stawia na kolej”.
Całkowity koszt przedsięwzięcia to kwota prawie 70 mln zł. Udział Funduszy Europejskich, w ramach WRPO 2014-2020, to kwota nie ma 35 mln zł.
Dlaczego inwestycja w Punkt Utrzymania Taboru Kolejowego w Wągrowcu jest tak ważna? Przekonaj się, oglądając magazyn „Zmieniamy Wielkopolskę” (odc. 52)
DW