Table of Contents Table of Contents
Previous Page  12 / 13 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 13 Next Page
Page Background

nanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej

, jest

tworzenie nowych miejsc w placówkach wychowania

przedszkolnego. Towarzyszą mu także działania po-

krewne, czyli rozszerzanie oferty placówek przedszkol-

nych o zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dzieci

w grupie trzy- i czteroletnich oraz wzrost kwalifikacji

kadry nauczycielskiej.

Realizacja zaplanowanych przedsięwzięć może trwać

maksymalnie 18 miesięcy, z tego tylko przez 12 będzie

finansowana działalność bieżąca przedszkola. Nato-

miast okres, w którym będzie musiało funkcjonować

dofinansowane przedszkole, to trzy lata (rok realizacji

projektu plus dwa lata zachowania trwałości projektu).

Wnioski mogły składać wszystkie podmioty z wyjąt-

kiem osób fizycznych nieprowadzących działalności

gospodarczej lub oświatowej.

Poziom wsparcia finansowego Europejskiego Fundu-

szu Socjalnego dla tego działania wynosi 85 proc. kosz-

tów kwalifikowanych. Minimalna wartość projektu to

50 tys. zł. Po zamknięciu listy wniosków już wiadomo,

że łączna wartość złożonych do konkursu 107 projek-

tów wynosi 68 244 607, 43 zł (w tym kwota dofinanso-

wania 57 652 976,41 zł).

– 

Wnioski złożono na ponad 160 proc. alokacji

– wyjaś-

nia Sylwia Wójcik, dyrektor Departament Wdrażania

Europejskiego Funduszu Społecznego, który przyj-

muje i analizuje wnioski.

– Myślę, że ich liczba jest op-

tymalna. Z jednej strony nie jest zbyt wysoka, co pozwoli

na sprawne i szybkie rozstrzygnięcie konkursu, a z drugiej

strony umożliwi nam wybór tych, które najlepiej odpo-

wiedzą na potrzeby w obszarze edukacji przedszkolnej

wwojewództwie.

Komisja Oceny Projektów zobowiązana jest zakończyć

ocenę wszystkich wniosków o dofinansowanie do

8 grudnia 2015 r. Prawdopodobnie nastąpi to jednak

znacznie wcześniej (nie później niż we wrześniu). Na-

stępnie rozpocznie się etap podpisywania umów o do-

finansowanie.

– Obecnie prowadzona jest dopiero weryfikacja wy-

mogów formalnych oraz ocena formalna wniosków

– mówi Sylwia Wójcik. –

Dlatego nie możemy jeszcze

zweryfikować, ile wśród złożonych wniosków o dofinan-

sowanie projektów jest poprawnych pod względem me-

rytorycznym i czy sąwśródnich jakieśwyróżniające się

.

Anna Mol