nanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej
, jest
tworzenie nowych miejsc w placówkach wychowania
przedszkolnego. Towarzyszą mu także działania po-
krewne, czyli rozszerzanie oferty placówek przedszkol-
nych o zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dzieci
w grupie trzy- i czteroletnich oraz wzrost kwalifikacji
kadry nauczycielskiej.
Realizacja zaplanowanych przedsięwzięć może trwać
maksymalnie 18 miesięcy, z tego tylko przez 12 będzie
finansowana działalność bieżąca przedszkola. Nato-
miast okres, w którym będzie musiało funkcjonować
dofinansowane przedszkole, to trzy lata (rok realizacji
projektu plus dwa lata zachowania trwałości projektu).
Wnioski mogły składać wszystkie podmioty z wyjąt-
kiem osób fizycznych nieprowadzących działalności
gospodarczej lub oświatowej.
Poziom wsparcia finansowego Europejskiego Fundu-
szu Socjalnego dla tego działania wynosi 85 proc. kosz-
tów kwalifikowanych. Minimalna wartość projektu to
50 tys. zł. Po zamknięciu listy wniosków już wiadomo,
że łączna wartość złożonych do konkursu 107 projek-
tów wynosi 68 244 607, 43 zł (w tym kwota dofinanso-
wania 57 652 976,41 zł).
–
Wnioski złożono na ponad 160 proc. alokacji
– wyjaś-
nia Sylwia Wójcik, dyrektor Departament Wdrażania
Europejskiego Funduszu Społecznego, który przyj-
muje i analizuje wnioski.
– Myślę, że ich liczba jest op-
tymalna. Z jednej strony nie jest zbyt wysoka, co pozwoli
na sprawne i szybkie rozstrzygnięcie konkursu, a z drugiej
strony umożliwi nam wybór tych, które najlepiej odpo-
wiedzą na potrzeby w obszarze edukacji przedszkolnej
wwojewództwie.
Komisja Oceny Projektów zobowiązana jest zakończyć
ocenę wszystkich wniosków o dofinansowanie do
8 grudnia 2015 r. Prawdopodobnie nastąpi to jednak
znacznie wcześniej (nie później niż we wrześniu). Na-
stępnie rozpocznie się etap podpisywania umów o do-
finansowanie.
– Obecnie prowadzona jest dopiero weryfikacja wy-
mogów formalnych oraz ocena formalna wniosków
– mówi Sylwia Wójcik. –
Dlatego nie możemy jeszcze
zweryfikować, ile wśród złożonych wniosków o dofinan-
sowanie projektów jest poprawnych pod względem me-
rytorycznym i czy sąwśródnich jakieśwyróżniające się
.
Anna Mol