Table of Contents Table of Contents
Previous Page  14 / 23 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 23 Next Page
Page Background

Do2020 rokuwWielkopolsce, przywykorzystaniu

unijnych dotacji, zmodernizowane zostaną cztery

kluczowe odcinki kolejowe. Dzięki temu zwięk-

szy się prędkość przejazdu pociągów osobowych

i skróci czas podróży. Metamorfozę przejdą też lo-

kalne stacje kolejowe.

List Intencyjny pomiędzy Samorządem Wojewódz-

twa Wielkopolskiego a PKP PLK S.A. w sprawie rea-

lizacji projektów infrastruktury kolejowej w ramach

WRPO 2014+ podpisany został 9 października. Syg-

natariuszami dokumentu ze strony samorządu byli

Marek Woźniak, marszałek Województwa Wielkopol-

skiego i Wojciech Jankowiak, wicemarszałek, PKP PLK

reprezentowali Andrzej Filip Wojciechowski, prezes

zarządu i Marcin Mochocki, członek zarządu, dyrektor

ds. realizacji inwestycji.

Od lat dbamy o rozwój transportu kolejowego i za-

kup nowoczesnego taboru z budżetu europejskiego

i województwa. Nakłady na inwestycje kolejowe będą

na maksymalnym możliwym dla nas poziomie

– pod-

kreślał podczas spotkania marszałek Woźniak.

Jednym z pierwszych projektów, którego realizacja

rozpocznie się w najbliższym czasie, będzie moderni-

zacja linii kolejowej łączącej Poznań z Piłą.

Jest to kluczowy projekt dla poprawy transportu kole-

jowego w Wielkopolsce. Zapewni pasażerom sprawny

fot.: Małgorzata Linettej

Dzięki modernizacji zwiększy się prędkość przejazdu

pociągów osobowych i skróci czas podróży.

nr 9 | 2015

nasz region

e-biuletyn

Kolej na kolej,

czyli inwestycje pełną parą

Aktualności

i bezpieczny dojazd do aglomeracji. W ramach Wielkiej

Ofensywy Inwestycji Kolejowych realizowanej przez PLK,

chcemy położyć nacisk na dobre skomunikowanie ośrod-

ków, do których tysiące pasażerów podróżuje do pracy

czy szkoły

– wskazywał Andrzej Filip Wojciechowski.

W ramach przedsięwzięcia, wartego ponad 500 mln zł,

wyremontowanych zostanie 93 km torów kolejowych.

Po zakończeniu prac pociągi jeździć będą z prędkością

do 120 km/h. Czas przejazdu skróci się aż o 40 minut.

Przebudowane zostaną także perony – wyposażone

w nowe wiaty, oznakowanie i oświetlenie. Pojawi się

także nowoczesny system informacji pasażerskiej. Do-