datkowo na stacjach w Chodzieży i Pile w przejściach
podziemnych zamontowane zostaną windy. Zwiększy
się też poziom bezpieczeństwa, dzięki zamontowaniu
nowych urządzeń sterowania ruchem i modernizacji
przejazdów kolejowo-drogowych. Prace rozpoczną
się w przyszłym roku i zakończą w 2019 roku.
Przy wsparciu WRPO 2014+ zrewitalizowana zostanie
również linia kolejowa Wągrowiec – Gołańcz (granica
województwa) na odcinku ok. 25 km. Projekt zakła-
da wymianę torów między stacjami Wągrowiec i Go-
łańcz, przebudowę peronów na trzech przystankach
Grylewo, Laskownice i Kobylec, a także przebudowę
układu torowego i peronów na stacji Gołańcz wraz
z infrastrukturą pasażerską. Dzięki pracom, czas prze-
jazdu na tym odcinku skróci się o 10 minut. Przewidy-
wany koszt realizacji inwestycji to 70 mln zł.
Modernizacji poddana zostanie również linia kolejo-
wa na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn. Rewitalizacja
zakłada wymianę torowiska od Wolsztyna do Rako-
niewic i dalej od Rakoniewic do Drzymałowa. W su-
mie prace obejmą ok. 23 km torów kolejowych. Sza-
cowany koszt prac to 45 mln zł.
PKP PLK S.A. zaplanowała również budowę rozjazdu
kolejowego na linii Oleśnica – Chojnice szlak Września
– Miłosław. Koszt to 4,3 mln zł.
Łukasz Karkoszka