Table of Contents Table of Contents
Previous Page  15 / 23 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 23 Next Page
Page Background

datkowo na stacjach w Chodzieży i Pile w przejściach

podziemnych zamontowane zostaną windy. Zwiększy

się też poziom bezpieczeństwa, dzięki zamontowaniu

nowych urządzeń sterowania ruchem i modernizacji

przejazdów kolejowo-drogowych. Prace rozpoczną

się w przyszłym roku i zakończą w 2019 roku.

Przy wsparciu WRPO 2014+ zrewitalizowana zostanie

również linia kolejowa Wągrowiec – Gołańcz (granica

województwa) na odcinku ok. 25 km. Projekt zakła-

da wymianę torów między stacjami Wągrowiec i Go-

łańcz, przebudowę peronów na trzech przystankach

Grylewo, Laskownice i Kobylec, a także przebudowę

układu torowego i peronów na stacji Gołańcz wraz

z infrastrukturą pasażerską. Dzięki pracom, czas prze-

jazdu na tym odcinku skróci się o 10 minut. Przewidy-

wany koszt realizacji inwestycji to 70 mln zł.

Modernizacji poddana zostanie również linia kolejo-

wa na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn. Rewitalizacja

zakłada wymianę torowiska od Wolsztyna do Rako-

niewic i dalej od Rakoniewic do Drzymałowa. W su-

mie prace obejmą ok. 23 km torów kolejowych. Sza-

cowany koszt prac to 45 mln zł.

PKP PLK S.A. zaplanowała również budowę rozjazdu

kolejowego na linii Oleśnica – Chojnice szlak Września

– Miłosław. Koszt to 4,3 mln zł.

Łukasz Karkoszka