Dostępne 11 pytań w: Poddziałanie 3.3.4. Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla rozwoju AKO ×
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu (pkt. VIII ppkt 2) wszystkie projekty dotyczące zrównoważonej mobilności miejskiej muszą wynikać z PGN-u lub dokumentu równoważnego, pozytywnie zweryfikowanego przez doradcę energetycznego WFOŚiGW. Ponadto, wymagany jest również PZMM (lub PGN/dokument równoważny zawierający elementy PZMM lub inny dokument strategiczny, z którego wynikać będą zidentyfikowane potrzeby, zadania oraz cele i planowane rezultaty w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej). Planowane inwestycje muszą wynikać z PGN-u oraz PZMM lub innych dokumentów równoważnych/strategicznych dla realizowanego obszaru. PGN, PZMM lub inne dokumenty równoważne/strategiczne muszą być przyjęte uchwałą Rady Miasta/Gminy lub uchwałą organu stanowiącego Stowarzyszenia lub Związku, którego Miasto/Gmina jest członkiem. PGN musi być pozytywnie zaopiniowany przez doradcę energetycznego WFOŚiGW w Poznaniu.
Tak wiec również planowana ścieżka rowerowa powinna zostać ujęta w PGN lub dokument równoważny.
Może być to wydruk z KRS, który nie wymaga opatrzenia pieczęcią.
Tak, zgodnie z zapisami regulaminu konkursu (III C. Rodzaje projektów przewidzianych do wsparcia) jednym z elementów inwestycyjnych może być budowa ciągów pieszo-rowerowych, przy czym należy pamiętać, że w ramach przedmiotowego działania realizowane będą wyłącznie projekty składające się z co najmniej 2 elementów inwestycyjnych wskazanych w powyższym punkcie III C oraz elementu dotyczącego informacji i promocji. Wnioskodawcy w swoich przedsięwzięciach zobowiązani będą w inwestycjach w infrastrukturę, czy w tabor transportu publicznego uwzględnić działania „miękkie”, tj. promować korzystanie z komunikacji zbiorowej, niezmotoryzowanej lub rowerowej.
Należy go interpretować jako liczbę kursów danej linii autobusowej na zmodernizowanej linii komunikacyjnej (od punktu początkowego do punktu końcowego trasy), niezależnie od liczby przebudowanych elementów na linii komunikacyjnej, w ciągu roku.
Liczba linii autobusowych przejeżdżających przez przebudowaną linię komunikacyjną – np. 15.
Liczba kursów danej linii autobusowej w ciągu dnia na przebudowanej linii komunikacyjnej - np. 20
Liczba przebudowanych przystanków w ciągu linii komunikacyjnej – np. 10 (ale liczone jako 1 zmodernizowana trasa).
Dni robocze w roku – 270 dni
Wskaźnik = 15*20*1= 300 przewozów w ciągu dnia.
300*270 = 81 000 przewozów w ciągu roku.
Taka odległość nie została określona wprost. Należy jednak racjonalnie uzasadnić lokalizację poszczególnych punktów i ich ścisłe powiązanie względem siebie.
Do zakresu inwestycji można zaliczyć budowę dróg dla rowerów/ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą uzupełniającą t.j. oświetleniem.
Zgłoszenie robót budowlanych/ pozwolenie na budowę może być wydane na Zarząd Dróg Powiatowych jako jednostkę organizacyjną Powiatu. Zgodne jest to z zapisami Regulaminu konkursu dotyczącego Podmiotów uprawnionych do ubiegania się o wsparcie (podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie gminy/miasta na prawach powiatu/związku międzygminnego - w których większość udziałów lub akcji posiada gmina, powiat, związek międzygminny, Skarb Państwa lub spółka kapitałowa, w której wymienione wcześniej podmioty (to jest gmina, powiat, związek międzygminny, Skarb Państwa) dysponują bezpośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu - na podstawie aktualnej umowy dotyczącej świadczenia usług z zakresu transportu publicznego lub oświetlenia ulicznego)
Oba załączniki dotyczą projektu jako całości, niezależnie od tego czy realizowany jest on w partnerstwie czy nie. Tak więc powinny zostać złożone przez jednego z partnerów.
Zgodnie z zapisami Regulaminu Konkursu w ramach Poddziałania 3.3.4.
O dofinansowanie w ramach Działania mogą ubiegać się podmioty, wymienione w SZOOP WRPO 2014+, Działanie 3.3. podziałanie 3.3.4, Typ beneficjenta, a więc:
Partnerstwo w projekcie jest możliwe tylko w ramach katalogu uprawnionych wnioskodawców w oparciu o porozumienie, umowę lub inny dokument równoważny.
Ponadto zgodnie z zapisami Regulaminu pkt. B Wykluczenia ogólne w ramach konkursu
(…) „Nie będą objęte wsparciem projekty podlegające wsparciu w ramach pomocy publicznej (Spełnienie warunków udzielenia pomocy publicznej będzie oceniane zgodnie ze stanem przedstawionym we wniosku o dofinansowanie i w załącznikach na moment dokonywania oceny).
Zgodnie z typami projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych WRPO 2014 + dla Podziałania 3.3.4 " Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla rozwoju AKO" typami beneficjentów uprawnionymi do otrzymania wsparcia są:
Informuję, iż podmiotem uprawnionym do ubiegania się o wparcie może być spółka komunalna (Spółka Akcyjna) będąca w 100% własnością Gminy.