Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  13 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 16 Next Page
Page Background

13

nasz region 4 | 2015

Zapowiedzi

Po torach unijnego wsparcia

Duże zmiany czekają podróżujących koleją po Wielkopolsce. Dzięki zaplanowanym

inwestycjom, współfinansowanym ze środków WRPO 2014+, zwiększy się prędkość

przejazdu pociągów i skróci czas podróży. Zmodernizowane zostaną też stacje kole-

jowe. Do 2020 roku prace toczyć się będą na czterech kluczowych odcinkach.

Lokomotywa zmian ruszyła

List Intencyjny w sprawie realizacji projektów infrastruktury kole-

jowej w ramach WRPO 2014+ podpisany został 9 października.

Sygnatariuszami dokumentu ze strony samorządu byli Marek Woź-

niak, marszałek Województwa Wielkopolskiego i Wojciech Janko-

wiak, wicemarszałek, PKP PLK reprezentowali Andrzej Filip Woj-

ciechowski, prezes zarządu i Marcin Mochocki, członek zarządu,

dyrektor ds. realizacji inwestycji.

– Od lat dbamy o rozwój transportu kolejowego i zakup nowoczes-

nego taboru z budżetu europejskiego i województwa. Nakłady na

inwestycje kolejowe będą na maksymalnym możliwym dla nas po-

ziomie – podkreślał podczas spotkania marszałek Woźniak.

Jednym z pierwszych projektów, którego realizacja rozpocznie się

w najbliższym czasie, będzie modernizacja linii kolejowej łączącej

Poznań z Piłą.

– Jest to kluczowy projekt dla poprawy transportu kolejowego

w Wielkopolsce. Zapewni pasażerom sprawny i bezpieczny do-

jazd do aglomeracji. W ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kole-

jowych realizowanej przez PLK, chcemy położyć nacisk na dobre

skomunikowanie ośrodków, do których tysiące pasażerów podró-

żuje do pracy czy szkoły – wskazywał Andrzej Filip Wojciechowski.

W ramach przedsięwzięcia, wartego ponad 500 mln zł, wyremonto-

wanych zostanie 93 km torów kolejowych. Po zakończeniu prac po-

ciągi jeździć będą z prędkością do 120 km/h. Czas przejazdu skró-

ci się aż o 40 minut. Przebudowane zostaną także perony, które

wyposażone będą w nowe wiaty, oznakowanie i oświetlenie. Pojawi

się również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Dodatko-

wo na stacjach w Chodzieży i Pile w przejściach podziemnych za-

montowane zostaną windy. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa,

dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem i modernizacji prze-

jazdów kolejowo-drogowych. Prace rozpoczną się w przyszłym

roku i zakończą w 2019 roku.

Przy wsparciu WRPO 2014+ modernizacji poddane zostaną rów-

nież linie kolejowe na trasie: Wągrowiec – Gołańcz (na odcinku ok.

25 km) oraz Drzymałowo – Wolsztyn (na odcinku ok. 23 km). PKP

PLK S.A. zaplanowała również budowę rozjazdu kolejowego na linii

Oleśnica – Chojnice szlak Września – Miłosław.

.

\ ŁK

Dzięki unijnym dotacjom modernizacji poddane zostaną cztery kluczowe linie kolejowe Wielkopolski.

DIGITAL MEDIA PUBLISHING MACIEJ MOTYLEWSKI