rozbudować i unowocześnić system informowania
pasażerów, m.in. wprowadzić tablice informacyjne
na przystankach. Wszystko po to, by poruszanie się
po naszym regionie było łatwiejsze i szybsze. Dlatego
myślimy też o stworzeniu zintegrowanego centrum
przesiadkowego.
Czym konkretnie będzie centrum przesiadko-
we, gdzie ma powstać i jakie spełniać zadania?
Centrumprzesiadkowe będzie miejscem, gdzie sku-
pi się komunikacja całej Aglomeracji, ze sprawnym
ośrodkiem nadzoru ruchu drogowego i zarządzania
transportem zbiorowym. Mieszkańcy będą mogli stąd
wszędzie dojechać, przesiadać się nie tylko z autobu-
su do pociągu i odwrotnie, ale również będą mogli
dotrzeć tu z miasta rowerem, bo zostaną zbudowane
ścieżki pieszo-rowerowe. Planujemy lokalizację cen-
trum w okolicach dworca kolejowego i Galerii Amber
w Kaliszu. Powstaną tam parkingi: rowerowy, autobu-
sowy, ze stanowiskami dla autobusówdalekobieżnych
i regionalnych. To wszystko znacząco usprawni komu-
nikację. Liczymy, że spowoduje wzrost liczby osób ko-
rzystających z transportu publicznego i rowerowego.
Zależy nam na ograniczeniu zanieczyszczeń do środo-
wiska. Niebagatelne znaczenie ma oczywiście bezpie-
czeństwo w ruchu drogowym.
Czyli stawiacie przede wszystkim na poprawę
transportu publicznego?
Nie tylko. Za bardzo ważne zadanie uznajemy też
budowę spójnej, aglomeracyjnej sieci ścieżek rowe-
rowych, by zachęcić mieszkańców do korzystania
z tego sposobu przemieszczania się. Pragniemy pro-
mować „czysty” i nowoczesny transport.
Propozycje projektów pozakonkursowych wskazanych w Strategii
Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla rozwoju Aglomeracji
Kalisko-Ostrowskiej:
1. Regionalna zintegrowana infrastruktura informacji przestrzennej
Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej,
2. Rozwój systemu komunikacji publicznej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej
– OstrówWielkopolski,
3. Rozwój systemu komunikacji publicznej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej
– Kalisz,
4. Rozbudowa ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 450 na odcinku
od„Rogatki” do granicy Kalisza.