Składy mają 170 miejsc siedzących i mogą poruszać się z prędkością nawet 120 km/h. Biało-czerwone pociągi wyposażone są w klimatyzację i gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych, są też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Ekologiczne pojazdy już kursują na trasach Poznań - Wągrowiec - Gołańcz oraz Poznań - Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn, czyli na tych najbardziej obleganych przez pasażerów. Nowe składy zakupiono przy udziale środków unijnych z WRPO 2014+, kwota dofinansowania to 66 mln zł.
Szybciej do Piły
Efekty przebudowy trasy kolejowej między Poznaniem a Piłą to 34 zmodernizowane perony w 22 lokalizacjach, między innymi w Obornikach, Budzyniu i Chodzieży. To najdroższa inwestycja realizowana z regionalnej puli budżetu unijnego - prawie 425 mln zł. Choć zasadnicze prace zakończyły się pod koniec ubiegłego roku - to dopiero teraz, po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń, pociągi jadące przebudowaną trasą przyspieszą. Od 13 grudnia podróż z Poznania do Piły będzie trwała ponad 40 minut krócej niż przed remontem!
Wolsztyn i Grodzisk Wielkopolski
Szansę na remont ma również infrastruktura kolejowa w innej części Wielkopolski. Polskie Koleje Państwowe ubiegają się o dofinansowanie w trwającym właśnie konkursie o nazwie "Modernizacja regionalnego układu kolejowego oraz poprawa stanu infrastruktury dworcowej". Kwota z WRPO 2014+ na ten cel to ponad 108 mln zł. Za te pieniądze mają zostać wyremontowane perony w Grodzisku i Wolsztynie. W ramach prac planowane jest między innymi ustawienie wiat na rowery, instalacja nowoczesnej informacji pasażerskiej i wymiana oświetlenia.
Więcej na temat kolejowych inwestycji w najnowszym magazynie Zmieniamy Wielkopolskę - OBEJRZYJ
Więcej odcinków magazynu "Zmieniamy Wielkopolskę" - ZOBACZ
Archiwum magazynu - ZOBACZ