IZ WRPO2014+ pragnie zwrócić uwagę, iż Instytut Badań Edukacyjnych udostępnił przewodnik, którego celem jest pomoc w sposobie opisywania kwalifikacji, pn. Standard opisu kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego. Publikacja pokazuje jak krok po kroku opisać kwalifikacje językiem efektów uczenia się. Wskazówki zawarte w dokumencie mogą być niezwykle przydatne dla wnioskodawców projektów realizowanych ze środków EFS. W publikacji zawarto liczne przykłady, które z pewnością będą pomocne w zrozumieniu zasad opisu kwalifikacji oraz kompetencji.
Warto pamiętać, iż odpowiedni sposób opisu kwalifikacji pozwala na zaplanowanie walidacji, a tym samym umożliwia funkcjonowanie systemów uznawania wyników nieformalnego uczenia się. Pozwala także dostrzec podobieństwa i różnice pomiędzy kwalifikacjami. Taki system opisu umożliwia osobom uczącym się w sposób elastyczny kształtować swoją ścieżkę rozwoju, a pracodawcy trafnie dobierać nowych lub działać na rzecz rozwoju swoich dotychczasowych pracowników
Dokument do pobrania: