- Budowa obwodnicy Gostynia to największa i bardzo oczekiwania inwestycja drogowa w województwie, jej wartość wynosi 116,6 mln zł, z czego 85,5 mln zł z UE – mówił w Gostyniu wicemarszałek Wojciech Jankowiak. – Nie obyło się bez problemów formalnych, a także przesuwania realizacji w czasie z powodu oczekiwania na przebudowę pobliskiej drogi krajowej nr 12, w którą nasza obwodnica miała się włączyć. Nie doczekaliśmy się przebudowy krajówki, ale dzięki m.in. ogromnemu zaangażowaniu i świetnej współpracy lokalnych samorządów – powiatu, miasta Gostyń, gminy Piaski – udało się wyznaczyć inny przebieg drogi łączącej obwodnicę z istniejącym układem komunikacyjnym w Gostyniu – dodał Wicemarszałek.

Budowa obwodnicy miasta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434 rozpoczęła się 1 kwietnia. W pierwszym etapie wykonywane są roboty związane z budową drogi łączącej planowaną obwodnicę z istniejącym układem drogowym. Jej początek drogi będzie miał miejsce w miejscowości Drzęczewo Drugie, a koniec na skrzyżowaniu ul. Nad Kanią i Europejskiej w Gostyniu. Na odcinku o długości 1,8 km powstaną m.in. trzy skrzyżowania, ścieżka pieszo-rowerowa, kanalizacja deszczowa i elementy bezpieczeństwa ruchu. Budowa drogi łączącej zakończy się w październiku 2019 r.

Równolegle trwają prace projektowe, które umożliwią uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i rozpoczęcie robót budowlanych na pozostałym odcinku obwodnicy o długości 6,6 km. Jej łączna długość wyniesie 8,4 km (wraz z drogą łączącą). Początek będzie miał miejsce na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4939P Gostyń – Krajewice, a koniec na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4954P Gostyń – Smogorzewo.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Gostynia jest wyprowadzenie ruchu samochodowego (zwłaszcza tranzytowego) ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. wąskiego gardła w układzie komunikacyjnym województwa. Inwestycja przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, poprawy komfortu życia mieszkańców Gostynia oraz rozwoju komunikacyjnego i inwestycyjnego regionu.

Pobierz jako PDF