Poddziałania 4.2.1 Tworzenie kompleksowych systemów gospodarki odpadami oraz uzupełnianie istniejących
Nabór: RPWP.04.02.01-IZ-00-30-001/18 ( od 2018-09-17 do 2018-12-14 )

Wnioskodawca/Beneficjent jest zobowiązany do rozpoczęcia realizacji projektu najpóźniej w terminie 3 miesięcy od określonego we wniosku terminu rozpoczęcia realizacji projektu, natomiast zakończenie realizacji projektu następuje nie później niż do 30 czerwca 2021 r.

Przy sporządzaniu Harmonogramu realizacji projektu należy uwzględnić zasady udzielania zamówień publicznych wynikające z umowy, w szczególności obowiązek publikacji zapytania ofertowego w Bazie Konkurencyjności. Obowiązek publikacji w Bazie Konkurencyjności dotyczy zamówień o wartości szacunkowej powyżej 50 000 PLN.

Po podpisaniu umowy, na pisemny wniosek Beneficjenta, termin rozpoczęcia/zakończenia realizacji projektu może ulec zmianie po uzyskaniu pisemnej zgody IZ WRPO 2014+ (w uzasadnionych przypadkach).

Zgodnie z Regulaminem konkursu umowa o świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym, w szczególności powinna zawierać:

  1. charakter i czas trwania zobowiązania do świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym,
  2. przedsiębiorstwa i terytoria, których dotyczy zobowiązanie,
  3. rodzaj wszystkich wyłącznych lub specjalnych praw przyznanych przedsiębiorstwu,
  4. mechanizm rekompensaty oraz wskaźniki służące do obliczania, kontrolowania i przeglądu rekompensaty,
  5. reguły dotyczące unikania i zwrotów nadwyżek rekompensaty.

Ww. akt powinien również zawierać odniesienie do Decyzji KE 2012/21/UE.

Zgodnie z Regulaminem konkursu oraz Wytycznymi odpadowymi Rozdziałem 7, pkt 97) - W przypadku, gdy umowa o świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym nie została jeszcze zawarta, do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć:

  1. dokument odzwierciedlający podstawowe założenia umowy zgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia – gdy dokonano już we właściwym trybie wyboru operatora, albo
  2. harmonogram działań związanych z procedurą wyboru operatora oraz dokument odzwierciedlający podstawowe założenia planowanej umowy – gdy gmina nie dokonała jeszcze wyboru operatora we właściwym trybie.

Po zawarciu umowy należy ją załączyć do wniosku o dofinansowanie lub przekazać przed podpisaniem umowy o dofinansowanie lub najpóźniej dostarczyć przed złożeniem pierwszego wniosku o płatność, niepełniącej funkcji sprawozdawczej.

Zgodnie z Regulaminem konkursu częścią III.D, pkt 4 – zakup środków transportu jest kosztem niekwalifikowalnym.