Dostępne 14 pytań w: Poddziałanie 4.5.4 Edukacja ekologiczna ×
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.H w celu wspólnej realizacji projektu współfinansowanego ze środków WRPO 2014+ może zostać utworzone partnerstwo przez podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie o partnerstwie Umowa zawierana będzie tylko z partnerem wiodącym, który będzie miał status Beneficjenta i będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przygotowanie, realizację i rozliczenie projektu. Partner wiodący będzie odgrywał zatem kluczową rolę w projekcie, w związku z czym wskazane jest, żeby był nim podmiot posiadający największy potencjał pod względem finansowym, instytucjonalnym i organizacyjnym oraz odpowiednie doświadczenie, który tym samym wniesie znaczny wkład w jego realizację. Udział Partnera w realizacji projektu nie może mieć jednak charakteru nieznacznego, a partnerstwo może być zawiązane jedynie z podmiotem, który wpisuje się w katalog Beneficjentów przewidzianych dla Poddziałania 4.5.4.
Zapisy ustawy z dnia 11 lipca 2014 o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014‑2020 (tzw. ustawa wdrożeniowa) nie wykluczają możliwości zawiązania partnerstwa pomiędzy jednostką samorządu terytorialnego, a jednostką bezpośrednio od niej zależną. Należy mieć przy tym na uwadze, że zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.H pkt 9. partnerstwo może być zawiązane jedynie z podmiotem, który wpisuje się w katalog Beneficjentów przewidzianych dla Poddziałania 4.5.4. Podmioty publiczne dokonując wyboru partnera z sektora finansów publicznych nie są zobligowane do stosowania wymagań określonych w art. 33 ust. 2 ustawy wdrożeniowej.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części II pkt 17. w ramach konkursu Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek. W przypadku złożenia większej liczby wniosków przez tego samego Wnioskodawcę, również jako Partnera, każdy z projektów uzyska ocenę negatywną.
Niezależnie od typu realizowanego projektu wskazanego w Regulaminie konkursu dla Poddziałania 4.5.4 Studium Wykonalności stanowi załącznik obligatoryjny do wniosku.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części VIII pkt 9. w ramach konkursu dopuszcza się realizację projektów w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wnioskodawca realizujący przedsięwzięcie we wskazanej formule zobowiązany jest do przedłożenia wraz z dokumentacją aplikacyjną Programu funkcjonalno-użytkowego. Dostarczenie decyzji o pozwoleniu na budowę/zgłoszenia robót budowlanych/wyciągu z projektu budowlanego/wyciągu z dokumentacji do zgłoszenia robót budowlanych powinno nastąpić w takim terminie, aby weryfikacja złożonych dokumentów zakończyła się przed złożeniem pierwszego wniosku o płatność pełniącego funkcję inną niż wyłącznie sprawozdawczą.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.D pkt 4. lit. h) Program funkcjonalno-użytkowy stanowi koszt niekwalifikowalny w konkursie.
Organizacja wydarzeń związanych z prowadzeniem działań informacyjno-edukacyjnych z zakresu ochrony środowiska (w tym również w formie konkursów i olimpiad) stanowi koszt kwalifikowalny w konkursie. Jednakże zakup nagród, gadżetów lub pamiątek przeznaczonych dla uczestników tego typu wydarzeń stanowi koszt niekwalifikowalny.
Usługi cateringowe oraz zakup żywności stanowią koszt niekwalifikowalny w konkursie.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.D pkt 4. lit. g) podatek VAT jest kosztem niekwalifikowalnym w konkursie, niezależnie od statusu Beneficjenta w zakresie prawnej możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.D pkt 3. lit. j) koszty wynagrodzenia pracowników bezpośrednio zaangażowanych w prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska stanowią koszt kwalifikowalny (do 10% kosztów kwalifikowalnych projektu). Regulamin konkursu w części III.D pkt 4. lit. b) wskazuje, że niekwalifikowalne są natomiast koszty pośrednie tj. koszty niezbędne do realizacji projektu, ale niedotyczące bezpośrednio jego głównego przedmiotu m.in. koordynatora lub kierownika projektu i innego personelu bezpośrednio zaangażowanego w zarządzanie, rozliczanie i monitorowanie projektu, koszty zarządu, koszty personelu obsługowego, czy koszty obsługi księgowej, itp.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.D pkt 3. lit. e) usługi podmiotów zewnętrznych z zakresu prowadzenia działań informacyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach projektu stanowią koszt kwalifikowalny w projekcie.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu kwalifikowalny jest zakup jedynie nowych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych związanych np. z zakupem wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działań z zakresu edukacji ekologicznej (rzutniki, komputery, itp.). Regulamin konkursu w części III.D pkt 4. lit. e) wskazuje, że zakup używanych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowi koszt niekwalifikowalny w konkursie.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.D pkt 4. lit. d) zakup środków transportu stanowi koszt niekwalifikowalny w konkursie.
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu w części III.D pkt 3. lit. d) koszty związane z zakupem materiałów dydaktycznych i szkoleniowych stanowią wydatki kwalifikowalne w konkursie.