W ramach "korekty funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje" przebudowana oraz wybudowana została infrastruktura torowo-sieciowa z jej dostosowaniem dla prowadzenia ruchu autobusowego po torowisku i związana z tym korekta układu drogowego.
Modernizacja ruchliwego ronda objęła poszerzenie dróg – z trzech stron można wjechać tu czterema pasami, a od strony Jana Pawła II aż pięcioma. Łącznie remont objął ponad 3 km dróg. Rondo zyskało nowe oznakowanie pionowe, a także grubowarstwowe oznakowanie poziome. Całkowicie wydzielone torowisko wykonane w technologii bezpodsypkowej na płytach betonowych umożliwia również ruch autobusów. Przystanki autobusowe i tramwajowe zostały wydłużone, tak by mogły się zatrzymywać na tych samych peronach tramwaje i autobusy, a po torowiskach mogły jeździć miejskie autobusy. Ułatwiło to korzystanie z transportu miejskiego, przesiadki są wygodniejsze, a czas przejazdu się skrócił. Łączna długość torowisk wynosi ponad 3 km. Ustawiono wzdłuż nich 83 nowe słupy trakcyjne.
Zainstalowano także 132 nowe słupy oświetleniowe. W ramach remontu kanalizacji teletechnicznej wybudowano 30 km światłowodów. Zadbano o bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych poprzez montaż 30 kamer monitoringu wizyjnego.
Nowe ścieżki rowerowe o łącznej długości prawie 3 km powstały po obu stronach przebudowanych ulic. Wybudowane zostały także nowe chodniki o nawierzchni przystosowanej do użytku przez osoby niewidome. Na płycie ronda wykonano nowe nasadzenia, to między innymi drzewa, krzewy, kwiaty, trawy i roślinność sezonowa.
Zrealizowany został także zakup 15 sztuk autobusów o napędzie elektrycznym, które zasiliły tabor MPK w Poznaniu.
Miasto Poznań
WRPO 2014+
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
201 067 329,03 PLN
106 599 265,56 PLN