Poddziałanie 1.3.3 Infrastruktura na rzecz rozwoju gospodarczego
Nabór: RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/18 ( od 2018-03-30 do 2018-06-08 )

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/18 infrastruktura drogowa doprowadzająca do terenów inwestycyjnych nie może być elementem projektu. Jedynie koszty związane z wewnętrzną komunikacją drogową mogą być uznane za koszty kwalifikowalne w ramach projektu z zastrzeżeniem, że nie mogą przekroczyć 50% kosztów kwalifikowalnych.

Regulamin konkursu dopuszcza możliwość realizacji projektu w formule „zaprojektuj i wybuduj” na zasadach określonych w części XVIII, pkt 8. 

Maksymalny termin na osiągnięcie wskaźnika „Odsetek wykorzystania powierzchni terenów inwestycyjnych” związany z lokalizacją na obszarze projektu przedsiębiorstw z sektora MŚP to okres kwalifikowalności programu lub trwałości projektu, w zależności od tego, który termin nastąpi wcześniej.

Nie można rozpocząć realizacji inwestycji przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Momentem rozpoczęcia kwalifikowalności wydatków w ramach projektu jest najwcześniej dzień po złożeniu do IZ WRPO 2014+ wniosku o dofinansowanie zarówno w wersji elektronicznej jak i papierowej. 

Nie, teren inwestycyjny nie może być przeznaczony na inwestycje mieszkaniowe. Dodatkowo warto zaznaczyć, że na tym terenie nie dopuszcza się tworzenia infrastruktury wyłącznie pod obiekty handlowe.

Regulaminem konkursu nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/18 nie dopuszcza takiej możliwości. Uzbrajany w ramach projektu teren musi być własnością Wnioskodawcy, bądź Wnioskodawca musi dysponować prawem użytkowania wieczystego. 

W ramach projektu nie można przekroczyć maksymalnej wartości tj. 85% intensywności wsparcia. Na poziomie przedsięwzięcia występuje tylko jeden poziom wsparcia. Jednocześnie zwracamy uwagę, że nie ma możliwości uśredniania poziomu dofinansowania. W przypadku realizacji projektu zawierającego dwa lub wszystkie warianty pomocy, należy ujednolicić intensywność wsparcia do niższej wartości, uwzględniając maksymalny poziom wsparcia.

Nabór: RPWP.01.03.03‑IZ‑00‑30‑002/18 ( od 2018-10-29 do 2019-01-18 )

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPWP.01.03.03‑IZ‑00‑30‑002/18 infrastruktura drogowa doprowadzająca do terenów inwestycyjnych nie może być elementem projektu. Jedynie koszty związane z wewnętrzną komunikacją drogową mogą być uznane za koszty kwalifikowalne w ramach projektu z zastrzeżeniem, że nie mogą przekroczyć 50% kosztów kwalifikowalnych.

Nie, teren inwestycyjny nie może być przeznaczony wyłącznie pod obiekty handlowe.

Wsparcie nie może być udzielone na infrastrukturę specjalną, tj. infrastrukturę, która została zbudowana dla możliwych do ustalenia w trakcie oceny ex ante przedsiębiorstw i dostosowana do ich potrzeb.

Regulaminem konkursu nr RPWP.01.03.03‑IZ‑00‑30‑002/18 nie dopuszcza takiej możliwości. Uzbrajany w ramach projektu teren musi być własnością Wnioskodawcy.

W ramach projektu nie można przekroczyć maksymalnego poziomu tj. 85% intensywności wsparcia. Jednocześnie zwracamy uwagę, że nie ma możliwości uśredniania poziomu dofinansowania. W przypadku realizacji projektu zawierającego dwa lub wszystkie warianty pomocy, należy ujednolicić intensywność wsparcia do niższej wartości, uwzględniając maksymalny poziom wsparcia.

Nabór: RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/16 ( od 2016-09-30 do 2016-10-14 )

Nie. Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu nr: Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/16 uzbrajany w ramach projektu teren musi być własnością Wnioskodawcy, bądź Wnioskodawca musi dysponować prawem użytkowania wieczystego.

Należy zwrócić również uwagę, że w ramach konkursu nr: Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/16 wsparcie nie może być udzielone na infrastrukturę specjalną, co zgodnie za zgodnie art. 2 pkt 33 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/14 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu oznacza infrastrukturę, która została zbudowana dla możliwych do ustalenia w trakcie oceny ex ante przedsiębiorstw i dostosowana do ich potrzeb.

Realizacja przedsięwzięcia w formule „zaprojektuj i wybuduj” wymaga przedłożenia do wniosku o dofinansowanie :

  • Programu  Funkcjonalno-Użytkowego (PFU),
  • Decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach (jeżeli jest wymagana) wraz dokumentacją z postępowania,
  • Decyzji o warunkach zabudowy (lokalizacji inwestycji celu publicznego) - jeżeli jest wymagana,
  • oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, np. pozwolenia wodnoprawnego, opinii konserwatora zabytków (jeżeli są wymagane).

Na etapie oceny wniosku o dofinansowanie projektu nie jest wymagane tylko przedłożenie projektu budowlanego oraz decyzji o pozwoleniu na budowę. Podkreśla się jednak, że do okazania tych dokumentów Beneficjent jest zobowiązany na późniejszym etapie.

W ramach konkursów dla Poddziałania 1.3.3 wsparciem mogą zostać ujęte projekty polegające m.in. na: uporządkowaniu i przygotowaniu terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych, uzbrojeniu terenów inwestycyjnych oraz budowie lub modernizacji układu komunikacyjnego terenu inwestycyjnego. Podkreślić jednak należy, że zgodnie z zapisami dokumentacji konkursowej (m.in. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Programu Operacyjnego WRPO 2014+, Regulaminu konkursu) infrastruktura doprowadzająca do terenów inwestycyjnych nie może stanowić elementu projektu.

Należy również zwrócić uwagę, że dofinansowaniem w ramach konkursów dla Poddziałania 1.3.3 nie mogą być objęte projekty realizowane na terenach, które nie zostały przeznaczone pod inwestycje (tereny aktywizacji gospodarczej) w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Dopuszcza się jednak możliwość identyfikacji terenu aktywizacji gospodarczej również na podstawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (w przypadku gdy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie został zatwierdzony).

Nie. Zgodnie z zapisami dokumentacji konkursowej kwalifikowalne są jedynie koszty związane z wewnętrzną infrastrukturą komunikacyjną terenu inwestycyjnego, które  nie mogą przekroczyć 50% kosztów kwalifikowalnych projektu. Zatem za niedopuszczalną uznaje się sytuacją, w której wniosek o dofinansowanie złożony w ramach Poddziałania 1.3.3 WRPO 2014 + obejmuje wyłącznie budowę drogi.

Zapisy dokumentacji nie określają minimalnej wartość projektu zgłoszonego do dofinansowania w ramach Poddziałania 1.3.3.

W ramach konkursu nr: Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/16 wsparcie nie może być udzielone na infrastrukturę specjalną, co zgodnie za zgodnie art. 2 pkt 33 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/14 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu oznacza infrastrukturę, która została zbudowana dla możliwych do ustalenia w trakcie oceny ex ante przedsiębiorstw i dostosowana do ich potrzeb.

Tak. Wsparcie w ramach Konkursu Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-001/16 będzie udzielane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 sierpnia 2015 r. w sprawie udzielania pomocy inwestycyjnej na  infrastrukturę lokalną w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz.U. 2015 poz. 1208), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i  Rozwoju z dnia 5 listopada 2015 r. w sprawie udzielania pomocy inwestycyjnej na infrastrukturę energetyczną w  ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r., poz. 2011) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i  Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz. 488).

Nabór: RPWP.01.03.03-IZ-00-30-002/16 ( od 2016-09-30 do 2016-10-14 )

Nie. Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu nr: Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-002/16 uzbrajany w ramach projektu teren musi być własnością Wnioskodawcy, bądź Wnioskodawca musi dysponować prawem użytkowania wieczystego. Przy czym w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się sytuację, w której uzbrajany teren stanowi własność Skarbu Państwa.

Należy zwrócić również uwagę, że w ramach konkursu nr: Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-002/16 wsparcie nie może być udzielone na infrastrukturę specjalną, co zgodnie za zgodnie art. 2 pkt 33 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/14 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu oznacza infrastrukturę, która została zbudowana dla możliwych do ustalenia w trakcie oceny ex ante przedsiębiorstw i dostosowana do ich potrzeb.

Realizacja przedsięwzięcia w formule „zaprojektuj i wybuduj” wymaga przedłożenia do wniosku o dofinansowanie :

  • Programu  Funkcjonalno-Użytkowego (PFU),
  • Decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach (jeżeli jest wymagana) wraz dokumentacją z postępowania,
  • Decyzji o warunkach zabudowy (lokalizacji inwestycji celu publicznego) - jeżeli jest wymagana,
  • oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, np. pozwolenia wodnoprawnego, opinii konserwatora zabytków (jeżeli są wymagane).

Na etapie oceny wniosku o dofinansowanie projektu nie jest wymagane tylko przedłożenie projektu budowlanego oraz decyzji o pozwoleniu na budowę. Podkreśla się jednak, że do okazania tych dokumentów Beneficjent jest zobowiązany na późniejszym etapie.

W ramach konkursów dla Poddziałania 1.3.3 wsparciem mogą zostać ujęte projekty polegające m.in. na: uporządkowaniu i przygotowaniu terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych, uzbrojeniu terenów inwestycyjnych oraz budowie lub modernizacji układu komunikacyjnego terenu inwestycyjnego. Podkreślić jednak należy, że zgodnie z zapisami dokumentacji konkursowej (m.in. Uszczegółowienia WRPO 2014+, Regulaminu konkursu) infrastruktura doprowadzająca do terenów inwestycyjnych nie może stanowić elementu projektu.

Należy również zwrócić uwagę, że dofinansowaniem w ramach konkursów dla Poddziałania 1.3.3 nie mogą być objęte projekty realizowane na terenach, które nie zostały przeznaczone pod inwestycje (tereny aktywizacji gospodarczej) w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Dopuszcza się jednak możliwość identyfikacji terenu aktywizacji gospodarczej również na podstawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (w przypadku gdy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie został zatwierdzony).

Nie. Zgodnie z zapisami dokumentacji konkursowej kwalifikowalne są jedynie koszty związane z wewnętrzną infrastrukturą komunikacyjną terenu inwestycyjnego, które nie mogą przekroczyć 50% kosztów kwalifikowalnych projektu. Zatem za niedopuszczalną uznaje się sytuacją, w której wniosek o dofinansowanie złożony w ramach Poddziałania 1.3.3 WRPO 2014 + obejmuje wyłącznie budowę drogi.

Zapisy dokumentacji nie określają minimalnej wartość projektu zgłoszonego do dofinansowania w ramach Poddziałania 1.3.3.

W ramach konkursu nr: Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-002/16 wsparcie nie może być udzielone na infrastrukturę specjalną, co zgodnie za zgodnie art. 2 pkt 33 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/14 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu oznacza infrastrukturę, która została zbudowana dla możliwych do ustalenia w trakcie oceny ex ante przedsiębiorstw i dostosowana do ich potrzeb.

Tak. Wsparcie w ramach Konkursu Nr RPWP.01.03.03-IZ-00-30-002/16 będzie udzielane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 sierpnia 2015 r. w sprawie udzielania pomocy inwestycyjnej na  infrastrukturę lokalną w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz.U. 2015 poz. 1208), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i  Rozwoju z dnia 5 listopada 2015 r. w sprawie udzielania pomocy inwestycyjnej na infrastrukturę energetyczną w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r., poz. 2011) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i  Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz. 488).