Dostępne 5 pytań w: Poddziałanie 3.3.1 Inwestycje w obszarze transportu miejskiego ×
Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Sygnatariuszami Mandatów realokowano niewykorzystane środki w pozostałych poddziałaniach EFRR tworząc fiszkę ogólną „Środki z EFRR, niewykorzystane w naborach wg. stanu na dzień 31.07.2018 r. skumulowane do puli przewidzianej w fiszce ogólnej dla Poddziałania 3.3.1” ujęte w aktualnych Mandatach Terytorialnych dla OSI Ośrodków Subregionalnych. Zapisy tej fiszki określają zatem zakres zgodności projektu z Mandatami Terytorialnymi.
W konkursie nr RPWP.03.03.01‑IZ‑00‑30‑001/18 o dofinansowanie mogą ubiegać się podmioty z Obszarów Strategicznej Interwencji Ośrodków Subregionalnych uwzględnione w rubryce typ beneficjenta w fiszkach poszczególnych Mandatów Terytorialnych OSI. Dotyczy to również partnerów projektu.
Zgodnie z art. 4 Rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady każda umowa o świadczenie usług publicznych musi zawierać następujące elementy:
Umowa o świadczenie usług publicznych powinna być zgodna z Ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
Budowa kanalizacji deszczowej stanowi koszt niekwalifikowalny projektu. za koszt kwalifikowalny można uznać elementy odwodnienia odprowadzające deszczówkę z powierzchni dróg, ścieżek rowerowych, chodników, parkingów do sieci kanalizacji deszczowej.
Inwestycje w elementy drogowe mogą być współfinansowane wyłącznie w zakresie niezbędnym dla właściwego wykonywania robót drogowych dotyczących infrastruktury transportu publicznego jako całości i uzasadnionych z punktu widzenia technologicznego. W szczególności, bez wykonania ww. robót budowlanych nie jest możliwe wykonanie większości inwestycji transportu publicznego (np. buspasa, parkingu P&R) zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz/lub inżynieryjnej i jej odbiór przez odpowiedni urząd wydający zgodę na użytkowanie.
System rowerów miejskich może być przedmiotem wsparcia uzupełniająco, jako element infrastruktury rowerowej, w przypadku gdy jednym z elementów inwestycyjnych projektu jest budowa, przebudowa i modernizacja dróg dla rowerów. System rowerów miejskich nie może stanowić odrębnego/samodzielnego typu projektu.