Dostępne 7 pytań w: Poddziałanie 3.3.1 Inwestycje w obszarze transportu miejskiego ×
Odpowiedź: Dopuszcza się w ramach konkursu, jako element projektu związany z przebudową, rozbudową lub modernizacją drogi rowerowej, zakup systemu rowerów publicznych/miejskich, przy czym kompletną stację rowerową (wraz z rowerami) lub cały system należy zaewidencjonować nie jako środek transportu, ale jako odrębny i niepodzielny środek trwały.
Odpowiedź: Dopuszcza się możliwość montażu oświetlenia przy drogach/ścieżkach pieszo-rowerowych, które zostały wybudowane wcześniej, o ile są one ściśle powiązane z systemem oraz elementami transportu publicznego (np. z punktami przesiadkowymi) lub stanowią odcinek budowanej w ramach projektu drogi/ścieżki rowerowej, składający się na element całości układu komunikacyjnego (dzięki któremu użytkownicy będą wybierać częściej transport rowerowy i zbiorowy niż indywidualny transport samochodowy).
W ramach konkursów Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek. Zapis ten dotyczy również Partnera projektu, który nie może wystąpić w dwóch (lub więcej) projektach w konkursie. Nie jest również możliwe, aby jednostka samorządu terytorialnego złożyła wniosek jako Wnioskodawca, a w kolejnym wniosku, złożonym w ramach tego samego konkursu, wystąpiła w roli Partnera.
Możliwa jest etapowa realizacja projektów. Zgodnie zgodnie z art. 65 ust. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 projekt nie może być zakończony przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Regulamin konkursu w pkt. III.B.2 stanowi, że dofinansowaniem nie mogą być objęte operacje, które zostały fizycznie zakończone lub w pełni zrealizowane przed złożeniem do IZ WRPO 2014+ wniosku o dofinansowanie. Wnioskodawca jest zobowiązany poświadczyć ten stan poprzez złożenie Oświadczenia w części VIII pkt. 16 wniosku o dofinansowanie. Ponadto, zgodnie z Regulaminem konkursu dla Poddziałania 3.3.1 w części IV.F pkt 6, w odniesieniu do projektów, których realizacja rozpoczęła się przed dniem złożenia wniosku, IZ WRPO 2014+ zastrzega sobie prawo zweryfikowania zrealizowanej części projektu w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Weryfikacja ta może się wiązać z wezwaniem Wnioskodawcy do złożenia dodatkowych dokumentów (poza wnioskiem z załącznikami), może również przybrać formę kontroli, prowadzonej w każdym miejscu bezpośrednio związanym z realizacją projektu, zgodnie z zapisami art. 22 ust. 3 i 10 Ustawy wdrożeniowej. Inwestycję można zatem przeprowadzić etapami, natomiast całość przedsięwzięcia będąca przedmiotem projektu nie może zostać ukończona przed złożeniem wniosku o dofinansowanie.
W ramach aktualnych naborów, dedykowanych drogom rowerowym i działaniom informacyjno - promocyjnym, inwestycje w inne typy przedsięwzięć z Poddziałania 3.3.1 stanowią koszt niekwalifikowalny (dotyczy to także budowy systemów ITS).
W konkursie mogą brać udział gminy wiejskie. Przedsięwzięcia, realizowane w ramach Poddziałania 3.3.1, mogą być zlokalizowane na terenach wiejskich - pod warunkiem spełnienia pozostałych wymogów wskazanych w Regulaminie konkursu i dokumentacji konkursowej. Istotnym jest, aby powstała infrastruktura była ściśle powiązana z systemem oraz elementami transportu publicznego (np. z punktami przesiadkowymi), dzięki któremu użytkownicy będą wybierać częściej transport rowerowy i zbiorowy niż indywidualny transport samochodowy.
Inwestycje realizowane w ramach Działania 3.3 powinny wynikać z PGN'ów bądź dokumentów równoważnych. Inwestycja wskazana w PGN winna być identyfikowalna i zgodna z projektem, a sposób jej przedstawienia nie powinien budzić wątpliwości, co do przedmiotu inwestycji wskazanego we wniosku o dofinansowanie.
W przypadku, gdy inwestycja wskazana we wniosku będzie wykraczać poza ramy czasowe PGN’u, Wnioskodawca będzie poproszony o pisemne wyjaśnienie zaistniałej niespójności na etapie korekty dokumentacji aplikacyjnej i potwierdzenie, że przedsięwzięcie będące przedmiotem projektu jest ujęte w PGN (lub dokumencie równoważnym).