Dostępne 7 pytań w: Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania ×
W ramach konkursów Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek. Zapis ten dotyczy również Partnera projektu, który nie może wystąpić w dwóch (lub więcej) projektach w konkursie. Nie jest również możliwe, aby jednostka samorządu terytorialnego złożyła wniosek jako Wnioskodawca, a w kolejnym wniosku, złożonym w ramach tego samego konkursu, wystąpiła w roli Partnera.
Inwestycje realizowane w ramach Działania 3.3 powinny wynikać z PGN'ów bądź dokumentów równoważnych. Inwestycja wskazana w PGN winna być identyfikowalna i zgodna z projektem, a sposób jej przedstawienia nie powinien budzić wątpliwości, co do przedmiotu inwestycji wskazanego we wniosku o dofinansowanie.
W przypadku, gdy inwestycja wskazana we wniosku będzie wykraczać poza ramy czasowe PGN’u, Wnioskodawca będzie poproszony o pisemne wyjaśnienie zaistniałej niespójności na etapie korekty dokumentacji aplikacyjnej i potwierdzenie, że przedsięwzięcie będące przedmiotem projektu jest ujęte w PGN (lub dokumencie równoważnym).
Za podanie do publicznej wiadomości wydanej decyzji o pozwoleniu na budowę odpowiada organ wydający ją czyli Starosta lub Wojewoda. Patrz Pkt. VI.2.f regulaminu.
W przypadku zastosowania w projekcie formuły „zaprojektuj wybuduj”, jeżeli wnioskodawca w chwili składania wniosku o dofinansowanie nie dysponuje pozwoleniem wodnoprawnym to może być one dostarczone w terminie późniejszym razem z pozwoleniem na budowę.
Co do zasady koszt myjni autobusowej (w ramach typu 8) jest kwalifikowalny pod warunkiem, że myjnia ta nie będzie służyć celom komercyjnym, a jedynie na użytek obsługi taboru. Typ 8 można realizować wyłącznie w połączeniu z typem 7 (zakup taboru). W kwestii rodzaju autobusów informujemy, że wymogiem jest spełnienie przez zakupiony tabor co najmniej normy emisji spalin Euro 6. Ponadto zakupiony tabor musi być przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Jednocześnie informujemy, że właściwa weryfikacja projektu, w tym zasadność, wysokość kosztów nastąpi na etapie oceny strategicznej w ZIT oraz oceny formalnej i merytorycznej w IZ WRPO 2014+.
Obydwie wymienione zakresy umowy partnerstwa są aprobowane, od woli wnioskodawcy zależy który z typów będzie zastosowany. Należy jednak pamiętać, aby umowa partnerstwa była zgodna z zapisami ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 oraz Regulaminu konkursu. Warto zaznaczyć, że zadania i obowiązki partnerów w ramach projektu powinny być wyraźnie wskazane w zapisach umowy.
Zgodnie z Regulaminem konkursu istnieje taka możliwość:
"Projekt składany na konkurs może dotyczyć inwestycji zwiększających funkcjonalność ZWP, na którego utworzenie Wnioskodawca już uzyskał dofinansowanie w ramach Działania 3.3. WRPO2014+ pod warunkiem, że jego realizacja przyczyni się do osiągnięcia głównego celu Projektu P1 ZIT „Poznańska Kolej Metropolitalna. Integracja systemu transportu publicznego wokół transportu szynowego w MOF Poznania”, jakim jest wzrost znaczenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej jako formy transportu stanowiącej alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Obligatoryjnym elementem projektu powinna być budowa dodatkowych miejsc postojowych w istniejących przy ZWP obiektach „park&ride” lub budowa nowych obiektów „park&ride” przy istniejącym ZWP lub obiektów „park&ride” zlokalizowanych poza istniejącym ZWP ale funkcjonalnie z nim powiązanych."