Dostępne 7 pytań w: Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja regionalnego układu kolejowego oraz poprawa stanu infrastruktury dworcowej ×
Zgodnie z regulaminem (część III D pkt 4) w ramach konkursu dopuszcza się finansowanie projektów dotyczących infrastruktury dworcowej, która w wyniku realizacji projektu uzyska inne przeznaczenie, niż działalność związana bezpośrednio z „ruchem podróżnych”. Przedmiotowe wydatki mogą zostać sfinansowane w wysokości do 30% kosztów kwalifikowalnych projektu.
W takiej sytuacji Beneficjent jest zobowiązany w sposób przejrzysty przedstawić metodologię wyliczenia kosztów kwalifikowalnych oraz niekwalifikowalnych projektu (tak aby nie było wątpliwości w jakim zakresie poszczególne wydatki dotyczą infrastruktury dworcowej nie związanej bezpośrednio z „ruchem podróżnych”).
W przypadku części wspólnych budynku, jak np. ciągi komunikacyjne, dach, klatka schodowa, elewacje, dźwig osobowy, instalacje np. c. o., część kosztów przypadającą na infrastrukturę niezwiązaną z „ruchem podróżnych” należy wydzielić proporcjonalnie biorąc pod uwagę powierzchnię obu części budynku.
Zagospodarowanie terenu może być kosztem kwalifikowalnym w ramach Poddziałania 5.2.1, jednak wydatki poniesione na zagospodarowanie terenu należy co do zasady uwzględnić w limicie 30% kosztów kwalifikowalnych dotyczących działalności niezwiązanej bezpośrednio z „ruchem podróżnych”, chyba że jego przeznaczenie wprost dotyczy podstawowej działalności dworcowej.
W ramach jednego projektu możliwe jest przeprowadzenie prac w więcej niż jednym budynku dworcowym.
W ramach konkursu nr RPWP.05.02.01-IZ-00-30-001/17 można ubiegać się o wsparcie na przeprowadzenie prac dot. budynków dworcowych / przystanków kolejowych. Charakter prac powinien dotyczyć elementów związanych z obsługą ruchu podróżnych, korzystających z transportu kolejowego. Realizacja prac dot. toalet położonych w odrębnym budynku mogłaby być uznana za koszt kwalifikowalny wyłącznie w przypadku, jeżeli toalety nie są / nie będą umiejscowione w samym budynku dworca. W przypadku pozostałych pomieszczeń ich kwalifikowalność będzie podlegała ocenie w oparciu o kryteria związane z ich celem i funkcją, jako niezbędnej infrastruktury dworcowej.
W przypadku stanu faktycznego wskazanego powyżej za koszt kwalifikowalny uznać by można wyłącznie prace na parterze dworca, na którym Wnioskodawca zachowa funkcje dworcowe oraz przeznaczy część powierzchni na działalność powiązaną z „ruchem podróżnych”. Część mieszkalna nie może zostać uznana za koszt kwalifikowalny w ramach konkursu nr RPWP.05.02.01-IZ-00-30-001/17. W przypadku części wspólnych budynku, jak np. ciągi komunikacyjne czy też dach, koszt kwalifikowalny można wydzielić proporcjonalnie (należy przedstawić właściwą metodologią podziału wydatków), biorąc pod uwagę np. powierzchnię części kwalifikowalnej budynku.
W ramach projektu złożonego w konkursie nr RPWP.05.02.01-IZ-00-30-001/17 możliwe jest ujęcie kosztów dot. zagospodarowania terenu, jednakże mogą one zostać sfinansowane w wysokości do 10 % kosztów kwalifikowanych projektu.
Tak, możliwe jest przeprowadzenie w ramach projektu prac w więcej jak jednym budynku dworcowym, jednakże Wnioskodawca nie może złożyć w ramach konkursu nr RPWP.05.02.01-IZ-00-30-001/17 więcej niż jednego wniosku o dofinansowanie.