Dostępne 3 pytania w: Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja regionalnego układu kolejowego oraz poprawa stanu infrastruktury dworcowej ×
Zgodnie z regulaminem (część III D pkt 4) w ramach konkursu dopuszcza się finansowanie projektów dotyczących infrastruktury dworcowej, która w wyniku realizacji projektu uzyska inne przeznaczenie, niż działalność związana bezpośrednio z „ruchem podróżnych”. Przedmiotowe wydatki mogą zostać sfinansowane w wysokości do 30% kosztów kwalifikowalnych projektu.
W takiej sytuacji Beneficjent jest zobowiązany w sposób przejrzysty przedstawić metodologię wyliczenia kosztów kwalifikowalnych oraz niekwalifikowalnych projektu (tak aby nie było wątpliwości w jakim zakresie poszczególne wydatki dotyczą infrastruktury dworcowej nie związanej bezpośrednio z „ruchem podróżnych”).
W przypadku części wspólnych budynku, jak np. ciągi komunikacyjne, dach, klatka schodowa, elewacje, dźwig osobowy, instalacje np. c. o., część kosztów przypadającą na infrastrukturę niezwiązaną z „ruchem podróżnych” należy wydzielić proporcjonalnie biorąc pod uwagę powierzchnię obu części budynku.
Zagospodarowanie terenu może być kosztem kwalifikowalnym w ramach Poddziałania 5.2.1, jednak wydatki poniesione na zagospodarowanie terenu należy co do zasady uwzględnić w limicie 30% kosztów kwalifikowalnych dotyczących działalności niezwiązanej bezpośrednio z „ruchem podróżnych”, chyba że jego przeznaczenie wprost dotyczy podstawowej działalności dworcowej.
W ramach jednego projektu możliwe jest przeprowadzenie prac w więcej niż jednym budynku dworcowym.