Dostępne 5 pytań w: Działanie 5.1 Poprawa równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia, szkolenia i uczenia się przez całe życie poprzez wsparcie infrastruktury edukacyjnej ×
Tak, możliwe jest dostosowanie wyłącznie części budynku (na przykład pierwszego piętra) do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Możliwe jest dostosowanie placówki do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi w przypadku, gdy obecnie do placówki nie uczęszczają osoby ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Nabór nr FEWP.05.01-IZ.00-002/24 dedykowany jest szkołom podstawowym i liceom ogólnokształcącym. Jeżeli placówka jest zespołem szkół, to za koszty kwalifikowalne zostaną uznane wyłącznie koszty dotyczące liceum ogólnokształcącego. W przypadku gdy dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami jest pomieszczenie (na przykład sala lekcyjna, toaleta) czy wyposażenie, z którego korzystają również osoby z pozostałych placówek (na przykład technikum), to należy zastosować metodologię podziału kosztów. Preferowane jest zastosowanie metody proporcjonalnej. Proporcję wykorzystania danej infrastruktury należy wskazać odnosząc się na przykład do czasu (liczby godzin w skali roku) bądź powierzchni w jakim pomieszczenia będą wykorzystywane na potrzeby liceum ogólnokształcącego i pozostałych placówek wchodzących w skład zespołu szkół. W takim przypadku niezbędne jest załączenie, na etapie aplikowania wniosku o dofinansowanie, racjonalnej metodologii przedstawiającej sposób proporcjonalnego wyliczenia kosztów i ich podziału na koszty kwalifikowalne i niekwalifikowalne. Jeżeli na etapie oceny wniosku o dofinansowanie przedstawiona metodologia będzie budziła wątpliwości, to koszty te mogą zostać uznane za koszty niekwalifikowalne.
Wystarczy, że projekt będzie dotyczył jednego ze wskazanych w definicji kryterium nr 13 obszarów – czyli zakres projektu będzie dotyczył przykładowo tylko rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej lub tylko użycia energii ze źródeł odnawialnych.
Nabór nr FEWP.05.01-IZ.00-002/24 przeznaczony jest wyłącznie dla projektów dotyczących poprawy dostępności placówek edukacyjnych dla osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi (poparte dokładną analizą potrzeb). W istniejących budynkach dofinansowanie można otrzymać między innymi na prace zwiększające bezpieczeństwo obiektów i użytkowników (na przykład windy, podjazdy), rozwiązania wpływające na poprawę jakości kształcenia (wyposażenie obiektów w nowoczesny sprzęt, materiały, narzędzia i technologie ułatwiające edukację), dostosowanie przestrzeni edukacyjnych do nowych metod pedagogicznych, z możliwością adaptacji tych przestrzeni. Nabór nie dotyczy budowy nowych placówek.