Dostępne 4 pytania w: Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania ×
W przypadku zastosowania w projekcie formuły „zaprojektuj wybuduj”, jeżeli wnioskodawca w chwili składania wniosku o dofinansowanie nie dysponuje pozwoleniem wodnoprawnym to może być one dostarczone w terminie późniejszym razem z pozwoleniem na budowę.
Co do zasady koszt myjni autobusowej (w ramach typu 8) jest kwalifikowalny pod warunkiem, że myjnia ta nie będzie służyć celom komercyjnym, a jedynie na użytek obsługi taboru. Typ 8 można realizować wyłącznie w połączeniu z typem 7 (zakup taboru). W kwestii rodzaju autobusów informujemy, że wymogiem jest spełnienie przez zakupiony tabor co najmniej normy emisji spalin Euro 6. Ponadto zakupiony tabor musi być przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Jednocześnie informujemy, że właściwa weryfikacja projektu, w tym zasadność, wysokość kosztów nastąpi na etapie oceny strategicznej w ZIT oraz oceny formalnej i merytorycznej w IZ WRPO 2014+.
Obydwie wymienione zakresy umowy partnerstwa są aprobowane, od woli wnioskodawcy zależy który z typów będzie zastosowany. Należy jednak pamiętać, aby umowa partnerstwa była zgodna z zapisami ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 oraz Regulaminu konkursu. Warto zaznaczyć, że zadania i obowiązki partnerów w ramach projektu powinny być wyraźnie wskazane w zapisach umowy.
Zgodnie z Regulaminem konkursu istnieje taka możliwość:
"Projekt składany na konkurs może dotyczyć inwestycji zwiększających funkcjonalność ZWP, na którego utworzenie Wnioskodawca już uzyskał dofinansowanie w ramach Działania 3.3. WRPO2014+ pod warunkiem, że jego realizacja przyczyni się do osiągnięcia głównego celu Projektu P1 ZIT „Poznańska Kolej Metropolitalna. Integracja systemu transportu publicznego wokół transportu szynowego w MOF Poznania”, jakim jest wzrost znaczenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej jako formy transportu stanowiącej alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Obligatoryjnym elementem projektu powinna być budowa dodatkowych miejsc postojowych w istniejących przy ZWP obiektach „park&ride” lub budowa nowych obiektów „park&ride” przy istniejącym ZWP lub obiektów „park&ride” zlokalizowanych poza istniejącym ZWP ale funkcjonalnie z nim powiązanych."