Działanie 10.1 Rynek pracy, kształcenie i aktywne społeczeństwo wspierające transformację gospodarki
Nabór: FEWP.10.01-IZ.00-004/24 ( od 2024-11-29 do 2024-12-20 )

Zgodnie z kryterium merytorycznym punktowym Adekwatność założeń projektu: „(…) W części 3.5. wniosku należy przedstawić opis działań planowanych do realizacji w ramach wskazanych zadań. Każdemu z zadań należy przypisać nazwę odzwierciedlającą charakter podejmowanych działań. Opis planowanych zadań powinien być szczegółowy, z uwzględnieniem liczby osób objętych wsparciem w ramach zadania, oraz osób odpowiedzialnych za ich realizację.

W przypadku organizacji szkoleń konieczne jest podanie najważniejszych informacji dotyczących sposobu ich organizacji (liczba uczestników, liczba edycji kursów (w tym ich terminy), planowane harmonogramy z liczbą godzin szkoleniowych, zaangażowana kadra, ramowy opis programu nauczania, materiały szkoleniowe jakie zostaną przekazane uczestnikom).

W przypadku projektów partnerskich w pkt 3.5. wniosku należy wskazać i opisać również zadania, za realizację których odpowiedzialny/i będzie/będą w całości lub częściowo partner/partnerzy (…)”.

W kwestii sposobu planowanych we wniosku zadań i szczegółowości ich opisu należy mieć na uwadze możliwość ocenienia wniosku pod kątem spełnienia i przyznania punktów zgodnie z kryterium strategicznym Kompleksowość wsparcia (tj. jednoznacznie przypisać planowane działania do wskazanych w definicji kryterium form wsparcia).

Jednocześnie, biorąc pod uwagę planowaną w projekcie realizację Gwarancji dla Młodzieży, zwracamy uwagę, że wsparcie w ramach projektu kierowane jest wyłącznie do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz studentów poniżej 25 roku życia i nie dotyczy osób znajdujących się poza systemem kształcenia.

W zakresie uczestników projektu IZ FEW przypomina, że szczegółowe warunki kwalifikowalności uczestnika projektu ( a także dokumenty wymagane do potwierdzenia kwalifikowalności) zostały wskazane w materiale pomocniczym nr 16 Dokumenty potwierdzające kwalifikowalność uczestników projektu (UP) w ramach naboru FEWP.10.01IZ.00-004/24. W ramach naboru nie przewiduje się uczestników projektu z zagranicy.

Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów pkt 4.2 Wymagania dotyczące grupy docelowej: projekt jest skierowany wyłącznie do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz młodzieży uczącej się w szkołach wyższych (tj. studentów do 25 roku życia) a dokumentem potwierdzającym kwalifikowalność uczestnika projektu jest zaświadczenie ze szkoły/uczelni/organu prowadzącego o pobieraniu nauki w placówce znajdującej się na terenie Wielkopolski Wschodniej lub ważna legitymacja szkolna.

Do wskaźnika wlicza się osoby, które otrzymały wsparcie FST i uzyskały kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu projektu.

Kwalifikacje to określony zestaw efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych nabytych w drodze edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nieformalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostało sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania

Kwalifikacje mogą być nadawane przez:

  • podmioty uprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
  • podmioty uprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa,
  • podmioty uprawnione do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie,
  • organy władz publicznych lub samorządów zawodowych, uprawnione do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia.

Poza kwalifikacjami włączonymi do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, można wskazać przykłady innych kwalifikacji, które mają znaczenie w określonych środowiskach działalności społecznej lub zawodowej oraz mają stworzony własny system walidacji i certyfikowania. Ponadto, pomimo braku regulacji ze strony państwa polskiego, kwalifikacjami są również certyfikaty, dla których wypracowano już system walidacji i certyfikowania efektów uczenia się na poziomie międzynarodowym.

Do wskaźnika wliczane są również osoby, które w wyniku realizacji projektu nabyły kompetencje, tj. wyodrębnione zestawy efektów uczenia się / kształcenia, które zostały sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodny z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, odnoszącymi się w szczególności do składających się na nią efektów uczenia się.

Pełna definicja wskaźnika została wskazana w Liście Wskaźników kluczowych dla EFS, która dostępna jest pod linkiem https://www.ewaluacja.gov.pl/strony/monitorowanie/lista-wskaznikow-kluczowych/lista-wskaznikow-kluczowych-fst/ .