Informacje o naborze
Wniosek o dofinansowanie projektu należy wypełnić on-line i wysłać w formie elektronicznej w Lokalnym Systemie Informatycznym do obsługi Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (LSI 2021+) od 8 maja 2023 r. do 30 czerwca 2023 r. do godziny 15.30. Przygotowywanie wniosków w systemie LSI 2021+ możliwe jest już od momentu ogłoszenia naboru, tj. 8 maja 2023 r.
Kto może składać wnioski
O dofinansowanie w ramach naboru mogą ubiegać się następujące podmioty:
a) administracja rządowa,
b) Jednostki Samorządu Terytorialnego,
c) uczelnie,
d) organizacje badawcze,
e) publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
f) niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej,
g) podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego,
h) jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego,
i) organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego,
j) organizacje pozarządowe,
k) instytucje sportu,
l) instytucje kultury.
Typ wnioskodawcy ogólny: Administracja publiczna; Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne; Instytucje ochrony zdrowia; Organizacje społeczne i związki wyznaniowe; Instytucje nauki i edukacji; Służby publiczne
Wielkość przedsiębiorstwa: Nie dotyczy
Na co można otrzymać dofinansowanie
1. W ramach naboru wsparciem zostaną objęte projekty dotyczące rozwoju i poprawy jakości i dostępności e-usług i e-zasobów publicznych, w tym e-kultury, z elementami wzmacniającymi bezpieczeństwo rozwoju e-usług i systemów informatycznych, polegające na:
a) rozwoju elektronicznej administracji w samorządach, w tym cyfrowej standaryzacji i strukturyzacji zasobów oraz bezpiecznych repozytoriów cyfrowych,
b) cyfryzacji procesów back-office w administracji samorządowej oraz wykorzystania najnowszych osiągnięć technologicznych i organizacyjnych dla wprowadzania procesów modernizacyjnych wspomagających bieżącą działalność urzędów, w tym aplikacji ISP (informacje sektora publicznego) i systemów bazodanowych, służących poprawie efektywności zarządzania oraz upowszechnianiu komunikacji elektronicznej w instytucjach publicznych (np. chmura obliczeni owa, elektroniczny obieg dokumentów, otwarte dane publiczne wysokiej jakości, budowa odpowiednich narzędzi analitycznych, itp.),
c) tworzenia, standaryzacji i aktualizacji cyfrowych e-usług i referencyjnych zasobów cyfrowych, a także infrastruktury do ich realizacji,
d) udostępniania e-zasobów naukowych i kulturowych,
e) rozwijania zasobu związanego z monitoringiem i ochroną środowiska i klimatu, dla zapewniania właściwej skuteczności działań adaptacyjnych do zmian klimatu i przeciwdziałaniu skutkom zmian klimatu, w celu wyposażenia JST w sprawnie funkcjonujący system IT umożliwiający regionalne i lokalne zarzadzanie środowiskiem wraz z możliwością udostępniania danych o środowisku,
f) rozwoju infrastruktury informatycznej, e-usług i cyfrowych zasobów służącej podnoszeniu poziomu świadomości zdrowotnej, aktywności i sprawności fizycznej oraz odporności na stres,
g) wykorzystywania TIK w relacjach pomiędzy administracją i klientem (A2C),
h) rozwoju aplikacji ISP, także cyfrowych zasobów o znacznym potencjale ponownego wykorzystania (np. w zakresie nauki, kultury i dziedzictwa) pozostających w dyspozycji podmiotów spoza sektora publicznego realizujących usługi publiczne. Wypracowanie wspólnych formatów danych służy spójności rejestrów posiadanych przez administrację publiczną. W ramach przedmiotowego typu projektu rozwój infrastruktury informatycznej może stanowić jedynie element projektu.
2. Elementem dodatkowym typu projektu wskazanego w punkcie 1 może być realizacja inwestycji w obszarze cyberbezpieczeństwa, to jest wzmacniania odporności systemów, zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty (w systemach informacyjnych JST, podmiotów publicznych podlegających JST).
Nabór nie dotyczy projektów z zakresu e-zdrowia i e-geodezji.
3. Uzupełniającymi elementami projektu mogą być:
a) wsparcie w zakresie kompetencji cyfrowych oraz zwiększanie kompetencji w zakresie cyberbezpieczeństwa,
b) wsparcie w zakresie rozwijania i wprowadzania systemów monitorowania i zarządzania energią (energia elektryczna, ciepło, gaz) w budynkach należących do JST.
Finanse
Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych w projekcie to 250 000 PLN.
Maksymalny poziom dofinansowania projektu: 70% wydatków kwalifikowalnych.
W zależności od wybranego do realizacji wariantu, projekt rozliczany jest w oparciu o uproszczone, bądź rzeczywiście poniesione wydatki. W przypadku metod uproszczonych maksymalna wartość projektu to 200 000 EUR, do przeliczeń w PLN należy zastosować kurs 1 EUR = 4.59 PLN.
Całkowita kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naboru wynosi 50 000 000 PLN (słownie: pięćdziesiąt milinów złotych) i jest zgodna z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie dla Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Wskazana kwota może ulec zmianie.
Niezbędne dokumenty
1. Regulamin wyboru projektów Działanie 1.3 (zmiana) (1.1 MB) - obowiązuje od 18.05.2023 r.
1. Regulamin wyboru projektów Działanie 1.3 (1.1 MB)
2. Kryteria wyboru projektów Działanie 1.3 (941.9 KB)
5. Wzór wniosku o dofinansowanie projektu (4.7 MB)
6. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu (939.3 KB)
7. Instrukcja do sporządzenia Studium wykonalności (część opisowa) (94.6 KB)
8. Instrukcja do sporządzenia Studium wykonalności (część obliczeniowa) (2.8 MB)
9. Wzór umowy o dofinansowanie projektu (728.5 KB)
11. Wzór porozumienia o dofinansowanie projektu (668.2 KB)
13. Wzór uchwały ze zobowiązaniem do realizacji projektu (718.1 KB)
15. Kwalifikowalność kosztów, wnioski o płatność oraz zwroty środków dla naboru FEWP.01.03-IZ.00-001.23 (zmiana) (1.2 MB) - obowiązuje od 18.05.2023 r.
18. Załącznik nr 3 do wniosku - Deklaracja organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną (92 KB)
22. Załącznik nr 16 do wniosku - Oświadczenia Partnera i Uczestnika (85.1 KB)
25. Instrukcja wypełnienia formularza pomoc de minimis (ogólny interes gospodarczy) (74.7 KB)
26. Załącznik nr 18 do wniosku - Formularz informacji o pomoc de minimis (290 KB)
27. Instrukcja wypełnienia tabeli w części D o pomocy de minimis (74.7 KB)
30. Ocena DNSH dla programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (2 MB)
31. Obszary zagrożone trwałą marginalizacją (422 KB)
Inne ważne informacje
Pytania prosimy kierować mailowo na adres: ocenaformalna1@umww.pl, telefonicznie pod numerem tel. 61 626 61 34 lub bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 714 Poznań, tel. 61 626 61 90, 61 626 61 92, 61 626 61 93, 61 626 72 46 lub do pozostałych Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie wielkopolskim: http://wrpo.wielkopolskie.pl/punkty-informacyjne.
Zobacz często zadawane pytania
Wsparcie techniczne w zakresie obsługi Systemu LSI2021+ udzielane jest poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie https://lsi2021.wielkopolskie.pl (menu "Kontakt") lub telefonicznie pod numerem tel. 61 626 71 09.